A Financial Times szerint a Google azt tervezi, hogy a saját mesterséges intelligencáját bevetve nyújtson még jobb hirdetési megoldásokat a felhasználói számára. Elvileg a Bard nevű chatbotot is hajtó megoldást szeretné újrahasznosítani a Performance Max programhoz, ami jelenlegi állapotában képes már meghatározni, hogyan érdemes működtetniük a fogyasztóknak a reklámokat.
Ugyanakkor az MI ereje új szintre emelheti a dolgokat, és olyan szofisztikált kampányokat futtathatnánk a segítségével, amielyeket az ezekre szakosodott marketinges vállalatok szoktak készíteni.
A hírek szerint a Google bemutatott egy prezentációt az MI-vel felturbózott hirdetések kapcsán, és azzal érvelt, hogy technológiájuk a bevitt képek, videók és szövegek alapján képes teljes kampányokat felépíteni. Továbbá az így megszületett reklámok valóban passzolnak a célközönséghez, és segíthetnek elérni a kitűzött célokat.
Habár ez tényleg érdekesnek tűnik, állítólag volt olyan, akinek már feltűnt, hogy lehetnek hátulütői a dolognak. Nem zárható ki, hogy egyesek arra használják majd az eszközt, hogy hamis információkkal félrevezessék a közönséget. Ennek elkerülését pedig jó eséllyel az MI sem tudja garantálni, hiszen a Bard chatbotnak volt már korábban egy elég furcsa bakija, amit még a Google kasszája is megérzett.
Valószínűleg tehát alaposabban ki kell dolgozni a részleteket, mielőtt széles körben elterjednének a mesterséges intelligencia által generált reklámok.